گردهمایی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی استان اصفهان اعلام شد؛
تشکیل هیات داوری انجمن سازه‌های فولادی استان اصفهان

اولین گردهمایی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی اصفهان در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی اصفهان در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن پرداخت و چشم انداز این انجمن را توسعه صنعت سازه‌های فولادی و تسهیل امور مربوطه عنوان کرد.

علیرضا بینا از تشکیل هیات داوری انجمن سازه‌های فولادی خبر داد و گفت: این هیات به عنوان مرجع فنی و حقوقی معتبر برای رسیدگی به اختلافات احتمالی اعضاء خواهد بود که اعضاء انجمن می توانند مِن بعد در قراردادهای خود مرجع را هیئت داوری انجمن سازه های فولادی استان اصفهان قرار دهند و در صورت بروز هرگونه مشکلی این هیئت می تواند در کوتاهترین زمان رسیدگی را انجام و رأی نهایی را صادر کند.

وی در ادامه ضمن بیان استراتژی ها  و خط مشی انجمن بر کیفیت ساخت سازه های فولادی و استفاده از استانداردهای روز دنیا جهت ارتقاء و تولید سازه های سرمایه ای با کیفیت تأکید کرد.

علیرضا بینا بر ضرورت تشکیل کمیته قیمت‌گذاری تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد با حضور اعضای تصمیم‌ساز انجمن در رسته‌های مختلف، قیمت های کارشناسی حداقلی برای تولیدات اعضاء در نظر گرفته شود که این قیمت ها پایه و اساس تصمیم گیری پروژه ها و همکاران خواهد گردید.

وی به تلاش‌های انجمن برای ایجاد بازارهای صادراتی اشاره کردو گفت: باید برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های انجمن با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در پروژه های بزرگ خارج از کشور شرکت کنیم.

بینا همچنین به رایزنی با مقامات استانی به منظور عدم برون‌سپاری پروژه‌های استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از پروژه‌های استان اصفهان به شرکت‌های خارج از استان اصفهان واگذار شده که ضرورت دارد با درایت مسئولین برای حمایت از صنعتگران بومی استان به آنها واگذار گردد.

در ادامه این نشست، رییس کمیسیون صنعت و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تبریک و قدرشناسی شکل‌گیری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی اصفهان گفت: برای اینکه بنیه کشور و جامعه توانمند شود باید تفکرات خود را در حوزه‌های اقتصاد و صنعت نشان دهد.

محمدرضا برکتین اضافه کرد: تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی باعث انسجام و هماهنگی بین فعالان می شود تا برآیند آن به رفع مشکلات آتی صنعت کمک کند.

وی اضافه کرد: صنعت ایران طی تابستان با قطعی برق و در فصل سرما با قطعی گاز مواجه است و انسجام بین واحدهای صنعتی باعث می شود این پرسش مطرح شود که قرار بود تولید و صنعت اولویت کشور باشد؛ اما چگونه است که حاضریم ارزش افزوده تولید را از دست بدهیم اما سراغ برق و گاز خانگی نرویم.

برکتین اضافه کرد: آموزش رکن کلیدی نیروی انسانی است و کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی در کنار انجمن قرار دارد و به رشد و تعالی آن کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.